Mitologija Kelta, tog naroda koji se na smiraju praistorijskog razdoblja proširio mnogim delovima Evrope, odavno privlači pažnju ne samo brojnih stručnjaka, već i “običnih” ljudi, kojima su Kelti neodoljivo privlačan, pomalo tajanstven, neobičan i u velikoj meri nepoznat narod, sa zadivljujućim pričama o hrabrim junacima i junakinjama, kraljevima i božanstvima i sa čudnim običajima.
Kelti nisu bili jedinstven narod, moguće je da čak nisu svi ni pripadali istoj etničkoj skupini, iako su govorili na dijalektima istog jezika. Nisu imali političko jedinstvo, ali u vremenu što je neposredno prethodilo njihovom potpadanju pod vlast Rima, pojedina plemena ujedinjavala su se u političke tvorevine i bile su na dobrom putu da postanu države. Rimljani su svugde, osim u Škotskoj i Irskoj, kao i na nekim ostrvima u Irskom moru, a samo delomično u Walesu i Cornwallu, prekinuli njihov politički i kulturni razvoj, romanizovali ih i učinili ih delom provincijalnog stanovništva rimske države.
Naše znanje o religiji i mitologiji različitih keltskih plemena potiče od tri zemljopisna područja: Galije (današnja Francuska i Belgija), Britanije (posebno Walesa) i Irske. Kao rimske provincije, Galija i Britanija su pre pojave hrišćanstva bile pod izrazitim uticajem rimske, a južna Galija i grčke kulture. Naprotiv, keltska Irska sačuvala je svoje kulturno jedinstvo sve dok tokom 5. veka nije prihvatila hrišćanstvo. Zato je upravo u Irskoj preživelo najviše dokaza o keltskoj predhrišćanskoj mitologiji, ali se značenje te irske građe može razumeti jedino ako se poveže sa sačuvanim dokazima o mitologiji Gala i Britanaca. O religiji plemena izvan spomenutih područja, pa tako i o Keltima koji su obitavali na području naše zemlje, Skordiscima i Tauriscima, ne znamo ništa. Eventualne zaključke možemo donositi samo na temelju onoga što je bilo zajedničko svim Keltima.
Razvoj keltskih religioznih predstava i mitova moguće je pratiti tokom nekoliko razdoblja. Najraniji i što se tiče mitologije najslabije poznat, period je formiranja keltskih plemena u krilu srednjoevropske kulture starijeg gvozdenog doba, o čemu postoji samo arheološka građa. Možemo pretpostaviti da su njihove tadašnje religiozne predstave bile jednake ili bar vrlo slične onim drugim istodobnim narodima okolnih područja.
Drugo razdoblje vreme je keltskih seoba koje otpočinju u 6. veku pr. n.e. i traju sve do rimskih osvajanja keltskih zemalja sredinom 1. veka. Iz ovog perioda potiče vrlo obilna arheološka ostavština, kao i podaci o Keltima kod starijih grčkih i rimskih pisaca.
Treće razdoblje je rimske prevlasti; od Tiberija do pobede hrišćanstva u 4. veku. Keltska religija tog vremena najpotpunije je dokumentovana arheološkim nalazima, epigrafskim spomenicima, podacima antičkih i crkvenih pisaca. Međutim, u tom vremenu je i najmanje izvorna jer je prožeta religijom osvajača.
Poslednje razdoblje obuhvata dugu agoniju keltskog sveta od 4. do 9. veka i to uglavnom na Britanskim ostrvima i u Irskoj. To je vreme pokrštavanja, tokom kojeg keltska religija postaje potisnuta, prerađena i zadenuta u hrišćansko ruho, a priče i mitovi zapisani u srednjem veku koji su sačuvani do danas, izgubili su najveći deo svoje izvorne autentičnosti.