Golden Homolje Set za ispiranje zlata

Autor Tema: Jakov Hristov brat?  (Pročitano 2450 puta)

Van mreže marko313

  • Stariji član
  • ****
  • Poruke: 455
  • Ugled: +60/-0
  • Pol: Muškarac
Jakov Hristov brat?
« poslato: 10.02.2014. 22:45 »
Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


MALO POZNATA POVEST HRIŠĆANSTVA

Rodonačelnik hrišćansšva nije bio sin jedinac. Imao je makar još četvoricu braće od kojih je Jakov bio poglavar Jerusalimske crkve.

Priča se da je Isus Hrist imao braću i sestre. Nemoguće, jer po rasprostranjenom verovanju Marija je rodila samo jedno dete i pri tom ostala devica, kao što je tvrdio i filozof crkve sveti Avgustin. Proučavajući jevanđelja, savremeni naučnici su shvatili da se tu nešto ne uklapam jer, apostol Luka odredio je Hrista kao „prvorođenog“: „Dok su se nalazili u tom mestu, njoj je došao dan da se porodi. Donela je na svet prvorođenče, zavila ga u povoje i spustila u jedne jasle.“ (Lc2, 6–7)

I u originalnom Jevanđelju po Mateji pojavljuje se odrednica „prvorođeni“, ali su je kasniji prevodioci izostavili, objašnjava firentinski istoričar David Donini koji je i pisac knjige „Hrist i rukopisi s Mrtvog mora“. Antički tekstovi Jevanđelja po Mateji na latinskom kažu ovako: „Peperit filium suum primogenitum“ (Rodila je svog prvenca). Dok u grčkoj verziji piše: „I nije je upoznao (nije s njom imao seksualne odnose) dok ona ne rodi svog sina prvenca i dade mu ime Isus.“

O postojanju Hristove braće ima dosta svedočenja i dokaza ― objašnjava Mauro Peše, istoričar koji se na Univerzitetu u Bolonji bavi antičkim hrišćanstvom. ― Jedan od braće bio je najvažniji među njima: zvao se Jakov, a posle Hristove smrti stao je na čelo Jerusalimske crkve. Po nekim drugim stručnjacima, on je bio zadužen za političko i antirimsko vođstvo pokretom hrišćanstva koje je tek nastajalo.

O Isusovoj braći govori se i u Jevanđelju po Marku: „Stigoše njegova majka i njegova braća i, sačekavši napolju, poslali su nekog da ga pozove. Svuda uokolo sedelo je mnogo ljudi koji su mu rekli: 'Evo tvoje majke, tvoje braće i sestara, napolju su i traže te.'.“ (MkZ, 31–32) Isti ovaj događaj opisan je i u Jevanđelju po Mateji (Mt7, 46–47) i Jevanđelju po Luki (Lk8, 19–20). A u Jevanđelju po Marku pominju se i imena: „Zar ono nije drvodelja, Marijin sin, brat Jakovov, Josifov, Judin i Simonov? I zar i njegove sestre nisu ovde kod nas?“ (Mkb, 3)

Ova imena pominje i Mateja: „Zar to nije drvodeljin sin? Zar se njegova majka ne zove Marija, a njegova braća Jakov, Josif, Simon i Juda? Zar i njegove sestre nisu ovde među nama?“ (Mt13, 55)

Sveti Pavle najpouzdaniji

Osim toga, u Jevanđelju po Jovanu nema mesta nikakvoj sumnji da je došlo do zamene pojmova „braća“ i „učenici“ ili „sledbenici“, jer on kaže: „U međuvremenu se približavao judejski praznik zvani Praznik zvona, te mi njegova braća rekoše: 'Kreni odavde i idi u Judeju da bi i tvoji učenici saznali za dela koja činiš'.“ (Jv.7, 2)

Među svim crkvenim spisima najbliži istorijskoj stvarnosti su oni koje je napisao Pavle, veliki propovednik hrišćanstva među paganima. A u jednom njegovom pismu piše: „Posle samo tri godine otišao sam u Jerusalim da bih upoznao Petra i tamo više nisam zatekao nijednog od apostola osim Jakova, brata Gospodnjeg...“ U Novom zavetu ima i citata poput: „Potom se pojavi Jakov, jedan od tako nazvane braće Spasiočeve“, ili „Jakov, brat Gospodnji, nasledi rukovođenje crkvom zajedno s apostolima“, ili „od Gospodnje porodice ostadoše Judini unuci, njegovog drugog brata po krvi, koji su optuženi da su pripadnici Davidovog plemena“.

Jakovom se bavio i poznati jevrejski istoričar Josif Flavije koji je učestvovao u jednoj borbi Jevreja protiv Rimljana, a potom prešao na njihovu stranu. On je zapisao: „Sazvano je Veliko veće i na njemu se pojavio brat Isusa zvanog Hrist koji se zvao Jakov.“

Euzebij iz Cezareje, jedan od otaca crkve, pričao je da je tokom Domicijanovih proganjanja hrišćana (oko 90. godine), zarobljeno nekoliko Hristovih rođaka među kojima je bio i Juda („njegov brat po krvi“). Potom su, kao potomci kraljevskog izraelskog roda, optuženi za protivdržavne radnje: da su mesijanski borci, to jest oni koji se bore za dolazak vere pod vođstvom Mesije. Po mišljenju Roberta Ajsenmana, istoričara s Državnog univerziteta u Kaliforniji i pisca knjige „Jakov, Hristov brat“, onaj koji je predvodio pokret za postizanje božanskog, zemaljskog i antirimskog kraljevstva bio je upravo Hristov brat Jakov, nazvan Pravedni zbog svog društvenog zalaganja.

Istorijski izvori kažu da je Jakov ubijen u zaveri pripadnika umerenije struje u jevrejskom društvu ili od ruke nekog Rimljanina.

Činjenica da je Jakov rukovodio Jerusalimskom crkvom dovela je do pisanja raznih lažnih jevanđelja, kao i do razaranja jerusalimskog hrama 70. godine koje su počinili Rimljani što je prikazano kao božja kazna zbog njegovih dela. Smatra se da je Jakov umro oko 61. godine.

Vođa po nasledstvu

Jakov se, kao Hristov brat i značajna ličnost hrišćanstva, pominje i u nekoliko lažnih, apokrifnih jevanđelja (koja crkva ne priznaje). Po Tominom jevanđelju, Hrist je zavetovao Jakova a ne Petra da nastavi njegovo delo. I u Apostolskim aktima govori se o Jakovu kao poglavaru Jerusalimske crkve, a nasleđivanje Hrista verovatno je bilo ustanovljeno po pravilima sličnim šiitskim muslimanskim kalifatima ― vođstvo je nasleđivao neko iz porodice. Dakle, podanici nisu glasanjem sami birali novog vođu, kao što rade suniti. Postojanje Hristove braće koji se pojavljuju u spisima, Katolička crkva smatra prevodilačkom omaškom. Ona smatra da je reč o Hristovim rođacima ili deci Marijine sestre koja se isto zvala Marija, zvana Marija iz Kleofa. Ovu tvrdnju potkrepljuje činjenicom da je u aramejskom jeziku postojala samo jedna reč za brata i rođaka, ali ona je neodrživa budući da jevanđelja nisu pisana na aramejskom nego na grčkom. Na ovom jeziku adelphos znači brat a nikako rođak. Pravoslavna crkva priznaje postojanje Hristovog brata.

(Z. M., Politikin „ZABAVNIK“)
« Poslednja izmena: 13.03.2014. 21:11 marko313 »