Četrdesetih godina 19. veka u okviru referme britanskog poštanskog sistema koji je do tog trenutka bio veoma haotičan i predstavljao plodno tle za korupciju i razna nedela, nastala je prva poštanska marka. Sistem je bio pred pucanjem jer oni koji primaju pošiljku često nisu želeli ili mogli da plate uslugu, jer u to vreme troškove pošiljki je plaćalo lice koje je primalo pošiljku. Sa druge strane, pošiljaoci se nisu libili da šalju ogromne, kabaste stvari, ili da uporno svakodnevno šalju pisma. Pošta je sve nosila, ali nije mogla da naplatu dostavu.
Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se
registrujete ili
ulogujetePrva poštanska marka koja je sve to rešila na jednostavan način, a ujedno postala i ukras za pošiljku, poznata je pod nazivom Peni blek (Penny Black). Izdata je 1. maja 1840. godine u Velikoj Britaniji u okviru inicijative za promenu načina funkcionisanja poštanskog sistema koju je pokrenuo ser Roland Hil, učitelj i pronalazač, a kasnije i direktor poštanske službe Velike Britanije. Na njoj je bio lik tada dvadesetjednogodišnje kraljice Viktorije i vrlo je nalikovala današnjim poštanskim markicama, osim što za razliku od današnjih poštanskih markica nije imala perforirane ivice, već sasvim ravne. Kako je Britanija bila jedina zemlja na svetu sa poštanskim markama, na njima nije bilo potrebe da se naznači poreklo, o kom je govorila i sama slika.
Najveća promena koju je uveo ser Roland Hil bila je sistem naplate – sada je pošiljaoc morao da plati uslugu, a ne primaoc kako je do tada bila praksa. Poštanske marke u narednim godinama postale su vrlo tražene i pored toga što se usluga po svaku cenu morala platiti. Prema podacima Britanskog poštanskog muzeja, pre uvođenja ove marke, u 1839. godini, poslato je 76 miliona pisama. Godine 1850. broj dostavljenih pisama iznosio je oko 350 miliona.
Tako je ovo parčence papira, uglavnom pravougaonog i ponekad trouglastog ili drugog oblika sa sličicom, postalo jedan od onih izuma koji su mali, jeftini, neobično jednostavni, ali koji su dali neverovatan doprinos savremenom društvu.