Golden Homolje Set za ispiranje zlata

Autor Tema: Arheo-amateri Srbije–održana kreativna radionica pod nazivom „Istoriji u pohode"  (Pročitano 1740 puta)

Van mreže Aleksandar

  • Administrator
  • Heroj
  • *****
  • Poruke: 1043
  • Ugled: +122/-0
U Osnovnoj školi „Dr. Dragiša Mišović“ udruženje „Arheo-amateri Srbije“ održalo je radionicu na temu „Istoriji u pohode“ za učenike drugog razreda.

Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


U okviru radionice učenicima je na zanimljiv i njima pristupačan način održano predavanje na temu korišćenja metal detektora u arheološkim istraživanjima, kao i načinima konzerviranja i sklapanja eksponata.

Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


Održane su slične radionice i u drugim osnovnim školama, a najavljena je projekcija filmova koji su snimljeni prošle godine pod nazivom ‚‚Zaboravljena Srbija".

Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


Deca su kroz igru i direktno eksperimentisanje, učestvovala u simulaciji arheološkog iskopavanja. Tačnije, na već pripremljenom terenu, u različitim slojevima zemlje, pronalazili bi predmete (novčići, nakit, keramika, skulpture božanstva itd) koji odgovaraju određenim vremenskim periodima, a sve to da bi stekli znanje – uvid u formiranje istorijskih naslaga korz vreme koje arheolozi potom otrkivaju – dešifruju.

Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


Cilj je da deca asimiliraju kompleksne koncepte putem igre, da shvate pojmove poput prostora i vremena datih fizičkim preslojavanjem sedimenata koji su se nataložili tokom stotina ili hiljda godina. Odnosno, jednostavno rečeno, da deca pojme da se ispod površine zemlje nalazi čitav jedan svet koji samo čeka da bude otkriven, kao i da se arheološki nalazi ne pronalaze samo na arheološkim iskopavanjima u dalekim egzotičnim zemljama, već da se mogu pronaći i ispod puta kojim koračamo svaki dan.

Gosti ne mogu videti slike, molimo Vas da se registrujete ili ulogujete


Ovom prilikom deca su se oprobala u ulozi konzervatora, spajajući fragmente razbijenih zemljanih posuda, beležeći informacije o predmetu i vremenu kada je nastao, polako ih uvodeći u način dokumentovanja predmeta iz prošlosti, kako se to radi u muzejima.